زنده باد کوبای آزاد
ترجمه توسط حمید محوی ترجمه توسط حمید محوی

گاهنامۀ هنر و مبارزه

پدافند فرهنگی پرولتاریای ایران

 

روزنامه حزب کمونیست کانادا

Numéro 44 - 5 mars 2010

 

رسانه های همگانی در کانادا

با دروغ پردازی در مورد کوبا

در پی چه هدفی هستند؟

کوبا

آژانس خبری کوبا، 3 مارس 2010

Au nom du Réseau canadien pour Cuba,

Isaac Saney
Coprésident et porte-parole national
Tél : (902) 449-4967
Courriel : isaney@hotmail.com

 

 

وزیر امور خارجۀ کوبا برونو رودریگز امروز به حوادثی اشاره داشت که کشورش در طول نیم قرن قربانی آن بوده است. آری کوبا نیم قرن تمام قربانی خشونت و اعمال تروریستی آمریکای شمالی بوده و  حتی امروز نیز در چشم انداز این نوع سیاست های واشیگنتن تحولی مشاهده نمی کنیم.

نشریۀ «پرنسا لاتینا» می نویسد، دیپلمات کوبایی در اجلاس شورای حقوق بشر در سازمان ملل متحد روی نقض قوانینی اصرار ورزید که هم اکنون در جهان رواج داشته و موجب مختل ساختن پیشرفت و تحول ملل جهان گشته است.

او به ویژه در خواست کرد تا به طور مشخص به نقض حقوق بشر در ابوغریب و گوانتانامو و دیگر مراکز شکنجه و مرگ رسیدگی شود، او در عین حال کشورهای اروپایی را به خاطر مجاز دانستن دزدی های سرّی و زندان های مخفی افشا کرد. علاوه بر این او اظهار داشت که سال هاست ملت فلسطین تحت خشونت و کشتار دسته جمعی قرار دارند و با انگشت به دیکتاتورهای نظامی که توسط ایالات متحدۀ آمریکا تحمیل شده اند اشاره کرد که مسئول مرگ صدها هزار انسان هستند.

طی سومین روز اجلاس شورای حقوق بشر در سازمان ملل متحد، وزیر امور خارجۀ کوبا در گفتمانش به طور مشخص به توضیح دور جدیدی از اوج خشونت علیه کشورش پرداخت، که در آن هیچ یک از اصول اخلاقی رعایت نشده اند.

«مزدوران را به جای وطن پرستان، و  مأمورین حقوق بگیر ایالات متحدۀ آمریکا را در خاک کوبا  به عنوان اپوزیسیون، و بزهکاران بی وطن را به عنوان زندانیانی که به خاطر عقایدشان به زندان افتاده اند معرفی می کنند» و اضافه می کند : « برای استفاده از زندانیانی که به خاطر بزهکاری، تحت شرایط کاملا قانونی محکوم، و به زندان فرستاده شده بودند، نظام قدرتمند امپریالیستی تردیدی به خود راه نمی دهد، و از درون زندان آنها را به عنوان مدافع حقوق بشر استخدام می کند».

«همان طور که رائول کاسترو می گوید، این یک مورد اسفناک و قربانی دیگری از سیاست تعرض آمیز ایالات متحدۀ آمریکا علیه کوبا است.»

در ادامۀ همین موضوع می گوید : از سال 1959 یعنی سال پیروزی انقلاب کوبا، حتی یک مورد قتل و یا شکنجه و اعدام غیرقانونی خارج از کادر قضایی در کوبا وجود نداشته است. ما هرگز «اسکادران مرگ» و یا «عملیات کندور» نداشته ایم. کوبا گذشتۀ بسیار روشنی دارد و هیچ گونه تسامحی در حفاظت از حق زندگی برای افراد در مرز کوبا و یا توسط کوبا در سرزمین های دیگر  صورت نگرفته است.

«پرنسا لاتینا» اضافه می کند که دیپلمات کوبایی در بخش های دیگر سخنرانی اش به خشونت ها و اعمال تروریستی آمریکای شمالی پرداخت. یعنی اعمالی که به خاطر آن 5577 کوبایی یا زندگی شان را از دست دادند و یا این که برای همیشه معلول شدند.

تروریست هایی که هواپیمای کوبایی را در سال 1976 در حال پرواز منفجر کردند، هنوز از حمایت دولت آمریکای شمالی برخوردارند.

نتایج حملۀ باکتریولوژی، اپیدمی تب دنگی به مرگ 102 کودک انجامید. عملیات تروریستی با بمب که در سال 1997 موجب مرگ یک جوان ایتالیایی شد و قانون آمریکایی که مهاجرت غیر قانونی را تشویق می کند، به سهم خود موجب مرگ بسیاری از افراد می گردد.

برونو رودریگز با تأکید روی موضوع محاصرۀ اقتصادی، تجاری و مالی که به کوبا تحمیل شده است، اظهار داشت که معنای اصلی آن چیزی به جز کشتار دسته جمعی نیست، و حقوق بشر آن را به عنوان جنایت دسته جمعی و تجاوز عمومی و سیستماتیک تعریف کرده است.

برونو رودریگز در پایان گفت : باید بگویم که به نام خلق قهرمان کوبا هیچ توطئه ای ما را از آرمان ها و استقلال و ازادی مان منصرف نخواهد ساخت.

منبع

http://www.cpcml.ca/francais/index.html

http://g-honar-v-mobarze.blogfa.com/


March 8th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی